De VerkoopPromotor® maakt een kassamedewerker bewust van zijn of haar bijdrage aan de omzet en motiveert hem of haar om service gerichter en klantvriendelijk producten aan te bieden. Hierdoor verhoogd de omzet en stijgt het service niveau van uw organisatie.

Hoe werkt het?

De VerkoopPromotor staat naast de kassa gericht naar de medewerker. Hier toont de 10 inch monitor een aantal (bij)producten of acties, die op dat moment actief dienen te worden geadviseerd en verkocht.

Als de medewerker een product afgebeeld op het tablet verkoopt, tikt hij of zij het product aan op het scherm. Hoe vaker de medewerker een product verkoopt, hoe sneller de icoontjes veranderen van rood naar groen. De medewerker heeft de doelstelling gehaald als alle product-iconen groen van kleur zijn.

Cases hebben aangetoond dat de medewerker dankzij de VerkoopPromotor op de hoogte is van de verkoopdoelstellingen en hierdoor klantvriendelijker en gevarieerder bijverkoopt. Hogere omzet en tevreden klanten dus! Win-Win!

De getoonde producten kunnen dynamisch wisselen op basis van vestiging, rayon of land, of zelfs gestuurd door voorraad of tijd van de dag.

Alle door medewerkers ingevoerde handelingen worden opgenomen in een centrale database. Deze data kan vervolgens in een real-time overzicht per locatie of gecentraliseerd zichtbaar worden gemaakt. Resultaten kunnen middels ‘gamification’ speels worden weergegeven op schermen binnen de organisatie en via onze app op de smartphone. Deze vorm van communicatie draagt bij aan het vereiste competitie element.

Medewerkers worden dankzij de VerkoopPromoter op de hoogte gehouden van de doelstelling van de organisatie en gaan daardoor een verantwoordelijkheidsgevoel voor de omzet ontwikkelen. Dit alles zonder extra training, maar onstaan uit inzicht in prestaties.

Wilt u ook samenwerken met Motify?

Neem contact met ons op